Cola
Een test van vier regular cola’s. Hoe beoordelen consumenten de verpakking en de smaak van deze cola’s? De merkverpakkingen spreken meer aan bij de consument. De goedkoopste cola scoort op smaak.
Een bekend merk en de verpakking blijken invloed te hebben bij de keuze van gewone cola. Het A-merk Coca-Cola vinden de ondervraagden het aantrekkelijkst.
De verpakking van het merk River vindt men het minst aantrekkelijk. Als het echter gaat om de smaak dan scoort dit merk juist als hoogste. Deze cola wint vooral vanwege zijn nasmaak, die de panelleden een stuk minder zuur vinden dan de overige drie uit de test.
De Testuitslag:
Nr | Merk | Winkel | Verpakking % | Smaak Cijfer | Smaak % |
1 | River Cola | Aldi | 16 | 6.6 | 30 |
2 | Coca Cola | Algemeen | 90 | 6.2 | 27.1 |
3 | First Choice | Algemeen (Superunie) | 50 | 6.3 | 25.7 |
4 | AH Cola | Albert Heijn | 30 | 5.5 | 17 |
Bron: Onderzoeksbureau Ivomar, april 2011